Facebook Ads – sprawdzona metoda na dotarcie do klientów w sieci
Prowadząc biznes online z pewnością zastanawiasz się jakimi kanałami docierać do potencjalnych konsumentów. Wyszukiwarka dzieli się na wyniki organiczne (darmowe) oraz nieorganiczne (płatne/ reklamowe). W związku z tym należy się zastanowić, którą drogę obrać, aby nie czekać zbyt długo na efekty. Jeśli zależy Ci na czasie, a budżet nie jest większym problemem sięgnij do reklam Facebook Ads. Czym są, jak działają oraz jak stworzyć za ich pośrednictwem efektywną kampanię?
Czym jest Facebook Ads?
Zacznijmy od pojęcia reklamy PPC (Pay Per Click), czyli reklamy, od której płatność jest pobierana dopiero w momencie kliknięcia. Wyświetlenie w tym przypadku to za mało. W wynikach wyszukiwania w Google zajmują one górne i/lub dolne pozycje oznaczone jako treści sponsorowane.
W przypadku Facebook Ads mowa o formie reklam, które pojawiają się na platformie w związku z interakcjami (polubieniami oraz komentarzami) innych użytkowników. To, co najważniejsze, to dopasowanie do zainteresowań grupy docelowej. Jak to się dzieje? Facebook pozyskuje i przetwarza ogromne ilości danych o swoich odbiorcach, wykorzystując więc algorytm analityczny pozwala na dostęp do naszych zainteresowań, preferencji, planów, poprzednich interakcji w sieci. Dzięki temu Facebook Ads wyświetla się osobom, na których najbardziej zależy nam jako reklamodawcom.
Warto jest również wspomnieć, że wyświetlać się może ona jako post bądź relacja. Dodatkowo Facebook połączył siły z Instagramem, co za tym idzie targetowanie reklam jest jeszcze ważniejsze.
Zalety reklamy na Facebooku
- Możliwość dotarcia do ogromnej społeczności, której liczba rośnie każdego dnia.
- Mniejsze koszty w porównaniu do innych modeli reklamowych, np.: budżet w wysokości około 100 zł pozwala dotrzeć do 3 tysięcy odbiorców.
- Efekty są natychmiastowe.
- Dużo więcej możliwości określenia grupy docelowej (płeć, wiek, miejsce zamieszkania, zainteresowania).
- Z uwagi na to, że w większości przypadków jest to usługa nie abonamentowa można ją zacząć i zakończyć w dowolnym momencie.
- Pozwala na efektywny remarketing.
- Daje wgląd w ogromną ilość statystyk dotyczących skuteczności reklamy.
- Możliwość wyboru formy reklamy: obraz, wideo, kolekcja, karuzela, slajdy, wydarzenia, etc.
Cele kampanii
Facebook Ads to jedna z najbardziej elastycznych możliwości budowania świadomości marki. Konkurencja w sieci nieustannie rośnie, dlatego warto jest w długoterminowej strategii połączyć reklamę z fanpagem bądź innymi kanałami. Skuteczna kampania powinna więc stawiać na rozpoznawalność, zasięgi, ruch, aktywność, wyświetlenia, reakcje, pobrania, odwiedziny strony, a w konsekwencji dodawanie produktów do koszyka i finalna transakcja.
Podsumowanie
Wiesz już czym jest Facebook Ads i jakie korzyści może zaoferować. Pamiętaj, że niezwykle ważne jest wykorzystanie zasobów SEO, zwłaszcza tych związanych z intencjami odbiorców, słowami kluczowymi, optymalizacją treści czy call to action. Nie ograniczaj się do jednego narzędziownika, a pozwól sobie na pełen wachlarz.